تزیین دکوراسیون اتاق خواب با وسایل دور ریختنی

تزیین اتاق با وسایل ساده همیشه بد نیست و می توان با این وسایل به اتاق نمایی منحصر به فرد و زیبا داد که همه از دیدن آن لذت ببرند. امروزه گرایش به تزیین اتاق با وسایل ساده و دکوراسیون های ساده و مدرن بیشتر شده است. تزیین اتاق با وسایل ساده حسی دوستانه و صمیمی را به دیگران القا می کند. تمام وسایل پس از مدتی فرسوده می شوند و قابل استفاده نیستند و یا ممکن است وسایلی داشته باشید که از آن استفاده ای نمی کنید. شما می توانید با همین وسایل، ایده های خلاقانه ای برای تزیین اتاق خواب خود بدهید. این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه باعث می شود که شما کارها و آثاری زیبا را به وجود آورید. تزیین اتاق دخترانه با وسایل دور ریختنی معمولا بیشتر از اتاق های پسرانه است زیرا ذوق و سلیقه در خانم ها معمولا بیشتر از آقایان است. تزیین اتاق با وسایل ساده امروزه حتی در منازل لوکس هم دیده می شود. برای آشنایی با چگونگی تزیین اتاق با وسایل ساده و با استفاده از وسایل دور ریختنی با این مقاله همراه شوید.

تزیین اتاق با وسایل ساده

اتاق خواب همیشه حریم شخصی آدم ها بوده است و هر چیزی که دوست دارید را می توانید در اتاق برای تزیین استفاده کنید. در واقع تزیین اتاق خواب نشان دهنده نوع شخصیت هر آدمی است. امروزه استفاده از وسایل ساده و دکوراسیون مدرن برای تزیین خانه و اتاق خواب ها استفاده می شود. تزیین خانه با وسایل ساده ظاهری زیبا و خلوت به خانه می دهد. نیازی نیست که همیشه از وسایل گران قیمت برای تزیین منزل و اتاق خواب استفاده کنید، تزیین خانه با وسایل ارزان هم امکان پذیر است و نباید نگران باشید.

در تزیین اتاق با وسایل ساده ، شما می توانید از ساده ترین وسایل چیزهایی زیبا خلق کنید.  شما می توانید با کمک وسیله های دور ریختنی و کاملا معمولی و بدون صرف هیچ گونه هزینه ای بهترین تزیینات را برای اتاق درست کنید. اول باید دور و بر خود را خوب نگاه کنید و ببینید از چه وسایلی دیگر نمی خواهید استفاده کنید. سپس ببینید با این وسایل چکار می توانید بکنید و کجای اتاق را دوست دارید تغییر دهید. ایده ها و کارهایی که می توانید با وسایل دور ریختی در تزیین اتاق با وسایل ساده استفاده کنید، بسیار زیاد و نامحدود است.

تزیین اتاق با وسایل ساده با وسایل دور ریختنی حسی زیبا به فرد می دهد و خلاقیت شخص را نشان می دهد. هر چیزی قابلیت تبدیل شدن به وسایل تزیینی را دارد. هر فردی ممکن است ایده هایی بدهد که اشخاص دیگر این ایده به ذهنشان نرسد. در تزیین اتاق با وسایل ساده می توان حتی وسایل ارزان قیمتی را خریداری نمود و در آن تغییراتی را انجام داد.

تزیین اتاق با وسایل ساده

خلاقیت، مهمترین قسمت کار طراحی

همیشه خلاقیت بخشی از کار طراحی برای افرادی است که کار طراحی انجام می دهند و دستی در هنر دارند. اگر به فضای اینترنت یا اطراف خود نگاه کنید می بینید که ایده بسیار زیاد است و این نشان دهنده خلاقیتی است که می توان در استفاده از وسایل دور ریختنی بکار برد. شما باید از همه زوایا به وسایل غیر ضروری خود نگاه کنید و ببینید که این وسیله را در چه قالبی می توان تصور کرد و چگونه باید از آن استفاده کنید. از خرابکاری نترسید و سعی کنید همه ایده های خود را پیاده کنید و نتیجه کار را ببینید تا هر چه بیشتر قدرت خلاقیت خود را کشف کنید.

سعی کنید در ایده ها رنگ ها و سبک های مورد علاقه خود را پیاده کنید. کارهای هنری همیشه حس خوبی را القا می کند و اگر این کار هنری را خود شما ساخته باشید آن را بیشتر دوست دارید و نشان دهنده سلیقه و خلاقیت شما است. در تزیین اتاق با وسایل ساده از وسایلی مانند بطری های پلاستیکی و شیشه ای، قطعات لوسترها، لباس ها و پارچه های بدون استفاده، بشقاب های طرح دار و رنگی، طناب، کاغذ و مقوای رنگی، قاشق و چنگال، پالت های چوبی، صدف و گل های خشک، لامپ های قدیمی، ظروف یکبار مصرف، لیوان و فنجان های بدون استفاده، سکه های قدیمی، درب بطری و صندوق های چوبی می توان استفاده کرد. از هر چیزی می توانید در تزیین اتاق با وسایل ساده استفاده کنید، فقط باید خلاقیت خود را بکار ببرید.

تزیین دیوار اتاق خواب با وسایل ساده

ساخت آینه دست ساز برای تزیین اتاق با وسایل ساده

شما می توانید با وسایلی که حتی فکرش را هم نمی کنید آینه هایی بسیار زیبا و خلاقانه بسازید. شما می توانید با وسایلی مانند ماکارونی یا چوب هایی که برش داده شده است برای تزیین قاب آینه استفاده کنید و آینه را داخل آن قرار دهید. این آینه می تواند در ابعاد مختلفی باشد . ایده دیگر تزیین دور آینه با صدف های زیبا و چسباندن آن به دور آینه است. یک ایده دیگر این است که قاب آینه را با کاموا و یا نخ های کنفی تزیین کنید که ظاهری بسیار زیبا به آینه می دهد. شما می توانید برای تزیین اتاق با وسایل ساده از ایده های موجود استفاده کنید یا از آنها الهام بگیرید و یا خودتان ایده ای جدید خلق کنید.

تزیین اتاق با وسایل ساده ربطی به میزان تحصیلات یا سن و سال ندارد، بله این خلاقیت است که حرف اول را می زند. حتی گاهی می بینیم یا می شنویم که برخی از افراد در دورترین مناطق و با کمترین هزینه، خانه هایی زیبا را خلق کرده اند که ممکن است یک طراح حرفه ای هم این ایده ها به ذهنش نرسیده باشد. در تزیین اتاق با وسایل ساده اگر نکاتی مانند طیف رنگ ها و چیدمان وسایل در کنار هم را رعایت کنید، بدون شک اتاق و خانه ای بسیار زیبا خواهید داشت.

زیین اتاق دخترانه با وسایل دور ریختنی

استفاده از کاغذهای رنگی در تزیین اتاق با وسایل ساده

شما می توانید در دیوارها به غیر از استفاده از کاغذ دیواری و رنگ، از کاغذهای رنگی استفاده کنید . البته این روش بیشتر مناسب اتاق کودکان است چون ظاهری شاد و هیجان انگیز به اتاق کودک می دهد. می توانید کاغذهای رنگی را کنار هم بچسبانید یا اشکال مختلفی را کشیده و برش دهید و این اشکال را بر روی دیوار بچسبانید. همچنین می توانید با مقواهای رنگی اشکالی مانند پروانه یا هر چیز دیگری را به صورت برجسته بسازید و بر روی دیوار بچسبانید. می توانید با مقواهای رنگی خانه هایی برای پرندگان درست کنید. اشکال و نوع چیدمان آن ، زیباترین طرح برای تزیین دیوارها است که در نوع خود بسیار زیبا و خلاقانه است.

تزیین خانه با وسایل ساده

استفاده از بطری در ساخت گلدان برای تزیین اتاق با وسایل ساده

استفاده از بطری های دور ریختی همیشه ایده ای جالب برای ساخت گلدان های دست ساز و زیبا است. می توان با ریختن رنگ در بطری های شیشه ای این شیشه ها را زیبا کرد و به عنوان گلدان های رنگی و فانتزی از آنها استفاده کرد. می توان بر روی این شیشه و بطری ها نقاشی کرد. علاوه بر بطری های شیشه ای ، از بطری های پلاستیکی هم می توان استفاده کرد. بطری های غیر شیشه ای را می توان برش داد و اشکالی زیبا را بوجود آورد. همچنین می توان از این بطری های برش داده شده، به عنوان جامدادی یا برای نگهداری لوازم آرایش استفاده کرد. همچنین می توانید روی این بطری ها را به حجی نقاشی یا رنگ پاشیدن با بادکنک بپوشانید و ظاهری زیبا به گلدان بدهید.

تزیین خانه با وسایل ارزان

ساخت آباژور برای تزیین اتاق با وسایل ساده

شما می توانید با وسایلی ساده و دور ریختی آباژوهایی زیبا برای تزیین اتاق با وسایل ساده بسازید. شما می توانید با یک لیوان و قاشق یکبار مصرف آباژوری زیبا بسازید. برای این منظور دسته قاشق را بشکنید و قسمت های گرد قاشق را مانند گل ردیف به ردیف دور لیوان بچسبانید و بالا بروید. این آباژور مانند گلی شکفته شده است. همچنین می توانید با چوب و برش آن به صورت شمع، یک چراغ خواب زیبا طراحی کنید.

دکوراسیون داخلی منزل

ساخت پادری با لباس های دور ریختنی در تزیین اتاق با وسایل ساده

فرش ها و پادری های موجود در بازار، ممکن است طرح هایی تکراری داشته باشند. برای ساخت این پادری ها می توانید لباس هایی که دیگر به آن نیاز ندارید را بهم بدوزید و یک پادری زیبا برای اتاق خواب خود درست کنید. شیوه های متفاوت در چسباندن این لباس ها، پادری هایی زیبا را بوجود می آورد که هر یک با دیگری کاملا متفاوت است. می توانید لباس ها را به هم ببافید . این کار کاملا سلیقه ای است.

تزیین اتاق خواب دخترانه

ساخت قفسه های چوبی جهت تزیین دیوار اتاق خواب با وسایل ساده

ساخت قفسه در دیوارها علاوه بر اینکه زیبایی خاصی به دکوراسیون اتاق خواب می دهد، جایی بسیار مناسب برای نگهداری برخی وسایل است و کمبود فضای اتاق خواب را می توان با آن جبران کرد. در تزیین اتاق با وسایل ساده، از قفسه های چوبی که با چوب های تراش خورده درست می شوند می توان استفاده کرد. یک روش خلاقانه برای ساخت قفسه، استفاده از جعبه های چوبی که برای میوه از آن استفاده می شود، است. می توان این جعبه ها را رنگ کرد و بر روی هم قرار داد تا یک قفسه زیبا و جادار داشته باشید.

دکوراسیون خانه

استفاده از نردبان برای تزیین اتاق با وسایل ساده

در تزیین اتاق با وسایل ساده ، یکی از روش های خلاقانه استفاده از یک نردبان بی استفاده است. نردبان های دو طرفه برای این کار مناسب هستند. شما می توانید ابتدا نردبان را با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید، سپس آن را گوشه ای از اتاق خواب قرار دهید. حال می توانید در هر پله این نردبان، وسایلی مانند ساعت، کتاب، مجله، مجسمه یا هر چیز دیگری را قرار دهید. این نردبان مانند یک وسلیه تزئینی زیبا در گوشه ای از اتاق قرار می گیرد.

خلاقیت در تزیین منزل

استفاده از بشقاب های رنگی برای تزیین اتاق با وسایل ساده

دیوارها همیشه مهمترین قسمت اتاق را تشکیل می دهند و شما در تزیین اتاق با وسایل ساده، ابتدا باید دیوار اتاق را تزیین کنید. یکی از روش های کم خرج و زیبا که در اکثر منازل استفاده می شود، نصب بشقاب بر روی دیوار است. اگر شما بشقاب هایی با اندازه و رنگ و طرح های مختلف را با حالتی خاص کنار هم بچینید و بر روی دیوار نصب کنید، می توانید ظاهری زیبا و مدرن به دیوار اتاق خواب خود بدهید.

تزیین منزل با وسایل دور ریختنی

دوختن روتختی با لباس ها و پارچه ها برای تزیین اتاق با وسایل ساده

شما می توانید روتختی خود را با وسایلی ساده و ارزان درست کنید. می توانید از پارچه های بدون استفاده و یا لباس هایی که به درد نمی خورند برای این کار استفاده کنید. می توانید تکه های مختلف از پارچه ها را به هم بدوزید و طرحی زیبا بوجود آورید یا با پارچه طرح های مختلف بدوزید و بر روی روتختی وصل کنید. استفاده از پارچه های رنگی می تواند جلوه ای زیباتر به روتختی بدهد. یا ممکن است دوست داشته باشید از پارچه های طرح دار برای این کار استفاده کنید.

تزیین اتاق با وسایل ساده

استفاده از وسایل تزیینی در کتابخانه برای تزیین اتاق با وسایل ساده

شما می توانید کتابخانه اتاق را جلوه ای تازه بدهید. کتابخانه در منزل مانند سایر کتابخانه ها، قفسه های مملو از کتاب دارد اما شما می توانید با ایده های خلاقانه این کتابخانه را زیباتر نمایید. بدین منظور شما می توانید گوشه و کنار خانه را بگردید و وسایل تزیینی که استفاده نمی کنید را در قفسه های کتابخانه در کنار کتاب ها قرار دهید و یک کتابخانه زیبا با طراحی کاملا متفاوت داشته باشید. همچنین می توانید پشت قفسه ها کاغذ دیواری بچسبانید.

کتاب خانه برای خانه

استفاده از فنجان های شکسته و بدون استفاده در تزیین اتاق با وسایل ساده

همیشه استفاده از گل و گیاه در فضای خانه و اتاق خواب علاوه بر ایجاد جلوه ای زیبا، برای حفظ طراوت و زیبایی خانه بسیار اهمیت دارد. گل و گیاه به تصفیه هوای خانه نیز کمک می کند. شما می توانید با فنجان های بدون استفاده خود، گلدان هایی زیبا برای گیاهان درست کنید. می توانید بر روی این فنجان ها روکشی قرار دهید تا زیباتر و مرتب تر به نظر برسند. همچنین برای تزیین اتاق با وسایل ساده می توان از فنجان به عنوان نگهدارنده پرده استفاده کرد. برای این منظور ته فنجان را درآورید تا پرده از داخل آن رد شود.

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

استفاده از چمدان برای تزیین اتاق با وسایل ساده

استفاده از چمدان های قدیمی و بدون استفاده بسیار برای تزیین اتاق با وسایل ساده کاربرد دارد. ایده های بسیاری را می توان با چمدان های قدیمی در تزیین اتاق با وسایل ساده پیاده سازی کرد. یک ایده می تواند این باشد که از چمدان های قدیمی برای استفاده در زیر آباژور استفاده کرد و فضایی زیبا را بوجود آورد. ایده دیگر این است که با چمدان یک کاناپه مدرن و زیبا بسازید. شما می توانید داخل چمدان را مانند پشتی و قسمت نشستن کاناپه در نظر بگیرید و در زیر چمدان مانند کاناپه پایه بگذارید و یک کاناپه فانتزی و زیبا برای تزیین اتاق خواب خود داشته باشید.

استفاده در چمدان در تزیین خانه

استفاده از درب های رنگی بطری برای تزیین اتاق با وسایل ساده

درب بطری های رنگی وسیله ای بسیار مناسب برای تزیین اتاق با وسایل ساده است. شما می توانید این درب های زیبا و رنگی را بر روی آباژور بچسبانید و یک پوشش زیبا برای آباژور خود بوجود آورید. همچنین از این درب ها می توان برای تزیین گلدان های اتاق خواب استفاده کرد. یک ایده زیبای دیگر این است که با درب های رنگی می توانید پرده ای رنگی برای اتاق درست کنید، بدین صورت که آنها را پشت سر هم در یک بند قرار دهید و سپس بندهای مختلف را کنار هم قرار دهید تا پرده ای رنگی و فانتزی داشته باشید که نمای اتاق را بسیار زیبا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *